سفارش تبلیغ
صبا ویژن
وبلاگ عمّارییون وفاطمییون

دهه اول محرم و مراسم سوگواری در روز تاسوعا و عاشورا گذشت ولی مشکلاتی همچنان باقیست....

 

متاسفانه در دزفول برنامه ای برای بانوان و مختص آنها در روز تاسوعا و صبح و عصر عاشورا وجود ندارد. و متاسفانه بانوان محترم در این ایام و خصوصا عصر دلگیر عاشورا یا بایستی در منزل باشند و یا در کنار خیابان ها و سایر اماکن نظاره گر عزاداری آقایان اند.


حضور بانوان تماشاگر در اولین ساعات روز صبح عاشورا در کنار امامزاده رودبند

موضوعی که مشکلات عدیده ای بدنبال دارد؛ از مزاحمت برای هیئت های عبوری تا ایجاد مشکلات در تردد رهگذران و از همه مهمتر مشکلات نشستن روی زمین و روی پشت بام ها و به جان خریدن خطرات و مشکلات مختلف از قبیل سردی هوا و ...

کاش نهادی مثل هیئت رزمندگان و عاشقان ثارالله،محبان،فاطمییه و... که  انصافا از زحمت کشان در عرصه برپایی مراسمات عاشورایی است پا پیش گذاشته و مراسماتی با شکوه برای حضور بانوان مومنه در عزاداری آقا امام حسین (ع) تداک میدیدند. کاری که در سالهای بعد  می تواند توسط سایر مساجد نیز گسترش و ادامه یابد.تا بانوان با تجمع در حسینیه هاوفاطمیه ها وزینبییه ها  یا مثلا مصلی نماز جمعه هم به اقامه عزا بپردازند و فیض ببرند و هم مشکلات حضور بانوان کمتر گردد. با اینکار و در صورت وجود جایگزینی برای حضور بانوان در خیابان قطعا کم کم حضور در این مراسم ها برای خانمها مهمتر و مفید تر از حضور بی ثمر در کنار پیاده رو ها و پشت بام ها خواهد شد.

. رفتار حسینی آقایان در کنار رفتار زینبی بانوان است که معنا پیدا میکند. و مگر نه اینست که زینب نماد عفت و عصمت زهرایی است؟  

 

به هر رویه میشود مثل اغلب مواقع صورت مسئله را پاک کرد اما از آنجا که بهترین کار فرهنگی در ایام شهادت شهید امر به معروف و نهی از منکر؛ ترویج معروف عملی و تقبیح عملی منکر است انشالله که مسئولین هیات عزاداری و مساجد بیش از پیش به مسائل فرهنگی اهتمام داشته و با اعتقاد و جسارت به مبارزه با برخی مشکلات موجود در این عرصه بپردازند.

حل این مشکلات راهکار دولتی ندارد. یادمان باشد بالاخره از جایی باید شروع کنیم.....

والعاقبه للمتقین




...

طبقه بندی:
نوشته شده در تاریخ پنج شنبه 92/8/30 توسط حسین صمیمی فر | نظرات ()
مرجع دریافت ابزار و قالب وبلاگ
By Ashoora.ir & Blog Skin
قالب وبلاگ